NHTV

Voorbeeld van brochure en tekst voor NHTV Nationale hogeschool voor toerisme en verkeer (in de functie van communicatiemedewerker)

Voorbeeld voor bedrijvenbrochure NHTV 1998

NHTV, uniek instituut op het terrein van toerisme, recreatie en vrijetijd

De Nationale hogeschool voor toerisme en verkeer (NHTV) heeft al een lange geschiedenis in het opleiden van managers voor de toeristisch recreatieve en vrijetijdsbranche. Sinds de professionalisering van de branche begin jaren zestig heeft de NHTV (toen nog NWIT geheten) de ontwikkelingen op de voet gevolgd, en het onderwijs voortdurend aangepast aan de ontwikkelingen. De praktische inzetbaarheid van studenten staat hoog in het vaandel, waardoor tijdens de studie op talloze manieren gewerkt wordt aan de praktijk.

René Hermans, adjunct-directeur van de Sector toerisme en vrijetijd, vertelt: ‘Wij leiden studenten op voor uw werkveld. De opleiding toerisme en recreatie  is geheel afgestemd op deze branche, waarvoor we verschillende afstudeerrichtingen hebben ontwikkeld. De tweede opleiding die wij verzorgen, is Vrijetijdskunde waarbij studenten zich kunnen specialiseren in sport, evenementen, cultuur of congressen.

Voor beide hbo-opleidingen geldt dat het managementonderwijs betreft. Het zijn brede, maar ook gespecialiseerde opleidingen. De NHTV is nog steeds een uniek instituut, omdat het de enige hogeschool in Nederland is die een dergelijke grote variatie en kennis op het terrein van toerisme, recreatie en vrijetijd in huis heeft. Doordat wij al 35 jaar bestaan, hebben we een lange traditie opgebouwd. We zijn samen groot geworden met de branche. Veel managers hebben hun opleiding bij ons genoten, waar we natuurlijk trots op zijn. Om ook in de toekomst goede mensen op te leiden, willen we u vragen of studenten ingezet kunnen worden voor allerlei mogelijke opdrachten waar zowel de student als het bedrijf baat bij heeft.

Terug naar Educatie

 

Comments are closed.